Wednesday, May 9, 2012

Bob Kuman...sahabat yg jauh


Terkenang Bob Kuman... Start kenal dgn Bob Kuman ni bila ada member yg kerja di Utusan cerita dgn Bob pasal design2 Kufi n KufiShirt...n member tu terus kata yg yg abg Bob mmg berminat....terus dia msg dlm FB utk add dia...di situ bermula perkenalan dengan beliau...

 Selang sehari lepas tu...dia msg mintak no phone...nak tau lebih lanjut pasal Kufi ni...katanya...so bagi la ;) Malam tu abg Bob terus call...dia cakap..." Bro...aku memang teruja tengok bakat ko...bagus la...ko bawak seni Islam dgn cara moden mcm ni...boleh pergi jauh ni bro..." aku just senyum ;)

 2-3 hari lepas tu...dia call lg...cakap nak baju Kufi selai..." memang aku nak pakai baju ko ni bro...aku tgk ramai yg dah pakai...Sham Kamikaze pun pakai baju ko...ko cari size aku satu bro...xpe...aku mmg nak ni...nak beli" aku angguk n janji nak cari baju yg size dia...n mmg mencari...tp susah nak dapat...especially yg kosong :(

 Selang seminggu...Bob call lg..." mcm ni la bro...aku cari baju size aku then ko print je la....aku nak yg I Am Muslim tu...n aku nak tolong jual baju ko sekali area KL...tu pun kalau ko sudi la....sbb aku mmg tgh cari barang2 Islamik ni...aku dah jual air zam-zam...ingat nak banyakkan produk lg ni..." aku OK je la...artis nak promote produk kita...alhamdulillah ;) Selang x lama...dgr cerita Bob masuk Hospital Putrajaya...so tweet dia melalui tweeter je la...doakan kesembuhan beliau :(

 Lama jgk x berhubung...atas kesibukan diri...n tanya member yg rapat dgn dia...dia kata Bob makin baik...dah boleh balik rumah...alhamdulillah ;) Berita tentang kematian Bob...terkejut!!! rupanya khabar angin...

 Selang x lama...lagi berita kematian Bob...kali ni sumber yg agak sahih...call member...tanya status...Ya Allah...mmg benar...Bob Kuman dah xde...dipanggil Ilahi utk berehat menantikan kehidupan kedua nanti...sedih...terkilan...terkejut...semua ada...innalillah...

 Semoga abg Bob Kuman (Husni Mohd Rawi) tenang disana...abg telah berhijrah ke arah kebaikan....Allah tau...Bob Kuman sudah berubah...semoga Allah akan membalas penghijrahan saudara dengan balasan yg terbaik...insyaAllah



 Salam takziah dari ku...Al-Fatihah

No comments:

Post a Comment